Články našich lektorů

Thumbnail

Řešení sporů ve firmě pomocí mediace

Thumbnail

Ilona Bartovská Bc.

Doučování, Komunikace, Osobní rozvoj, Sport a pohyb

Nikdy není pozdě pro nové začátky.....Zkuste rozvíjet svojí osobnost po duševní nebo tělesné stránce. Nebo-li zkuste K…

Více

Řešení pracovních vztahů ve firmě mediačními technikami



Nabízíme a doporučujeme metodu péče o vztahy mezi lidmi a řešení sporů, která je v českém podnikatelském prostředí stále poměrně nová, i když ve světě se již léta úspěšně užívá. Jde o mediaci, způsob řešení komunikačních a vztahových problémů i sporů, který se soustřeďuje na spokojenost zúčastněných.


Základní informace o mediaci. Mediace je způsob řešení sporů jednáním, kterého se účastní strany sporu a neutrální odborník - mediátor. Na rozdíl od soudců mediátoři nerozhodují o výsledku sporu, jen pomáhají účastníkům, aby dosáhli takové dohody, s níž budou spokojeni. Mediátor tedy určuje jen proces řešení, jeho výsledek vytvářejí pouze účastníci sporu.


Mediace je pozoruhodnou alternativou direktivních manažerských metod. Metodu nabízím ve třech formách:


1. TRÉNINKOVÝ KURZ PRO FIREMNÍ SPECIALISTY


Interkaktivní kurs je zaměřený na nácvik dovedností. Účastníci se seznámí s jednotlivými postupy a nástroji mediace a získají základní mediační dovednosti. Mohou se stát firemními specialisty jako jsou již dnes lektoři, facilitátoři či koučové. Tento produkt je výhodný spíše pro větší firmy a pro specializivané zájemce o mediaci. Délka kursu závisí na počtu účastníků - vzhledem k tomu, že jde o dovednosti, musí se při nácviku každý účastník minimálně dvakrát dostat ve cvičných kauzách do role mediátora.


2. ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ POMOCÍ MEDIACE


Jsem připravena pomoci při řešení reálných konfliktů a komunikačních a vztahových problémů, které se ve firmách mohou vyskytnout. Řeším jej mediací nebo metodami mediaci blízkými. Podmínkou je souhlas účastníků sporu s mediací. Výsledkem řešení je konsensuální dohoda zúčastněných.


3. KURS MEDIAČNÍHO CHOVÁNÍ PRO MANAŽERY


Pokud manažer zařadí do svého chování mediační prvky, svět kolem něho se zpravidla viditelně změní k lepšímu. Kurs vybírá z mediační praxe nástroje, postupy a drobné finty, jichž používají mediátoři, aby účastníky vztahů rozpovídali, usměrnili a dovedli ke smíru a dohodě. Je poměrně snadné si z této nabídky vybrat a používat vybrané nástroje v manažerské práci. Kurs je jednodenní a v případě zájmu může být následován kursem pro pokročilé, zaměřeným na obtížné situace.


4. PODPORA MANAŽERŮ PŘI ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ


Konflikty může řešit přizvaný specialista. Jsou však situace, kdy je vhodnější, aby se toho ujal manažer, který za vztahy mezi svými podřízenými odpovídá. Poskytujeme pro takové situace konzultační a koučovací podporu, která usnadňuje rozhodnutí, zda zasáhnout direktivně nebo se snažit o zvládání vztahů a sporů dohodou. Ve druhém případě opět směřujeme k mediačním technikám.



Podívejte se i na další zajímavé články.

Přihlašte se k odběru, aby Vám nic neuniklo.